29 Eylül 2013 Pazar

Sakızlı Muhallebi

Alaçatı'nın meşhur sakızlı muhallebisi benim favorim. En lezzetlisi de her zaman İmren'de olur. Çocukluğumdan beri tadına doyamadığım sakızlı muhallebinin tarifini sizlerle de paylaşıyorum. İnanın Alaçatı'da ki lezzetin tıpkısının aymısı oluyor. Denemenizi tavsiye ederim. 
MALZEMELER

1 kg süt
1 su bardağı un
200 gr margarin
8 kaşık şeker (ben 4 kaşık kullandım çünkü az tatlı seviyorum ve sakız reçeli kullandım)
7-8 adet damla sakızı yada 2 dolu çorba kaşığı sakız reçeli
Üstüne tarçın

HAZIRLANIŞI

Margarini tencereye koyalım. Eriyince unu ekleyip kavuralım. Çok koyu olmasına izin vermeyelim, kaşığa yapışana kadar kavurmak yeterli. Sütü üzerine azar azar ekleyelip çırpma teliyle hızlıca çırpalım. Topaklanırsada önemli değil. Şekeri de ekleyip çırpmaya devam edelim. Kaynamaya başlayınca sakız reçeli yada havanda dövdüğümüz sakızları ekleyelim. Bir taşım daha kaynatıp altını kapatalım. Mikserle orta devirde 15 dakika kadar muhallebimizi çırpalım. Muhallebi mikserin tellerine dolanıp akmayacak kıvamda olana kadar çırpalım. Mikserle iyice çırpmazsak lezzeti de kıvamı da aynı olmuyor, bu kısım önemli. Dikdörtgen bir borcamı suyla ıslatıp muhallebimizi dökelim. Soğuyunca buzdolabına koyalım. İki saat kadar dolapta bekletip spatulayla tabaktan alıp üzerine tarçın dökerek servis edelim. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder