28 Kasım 2013 Perşembe

Çırpma - Bayramiç Çirpmasi

Kayınpederim ne zamandır annesinin yaptığı yemekleri özlediğini söyleyip duruyordu. En çokta çırpma olsa diyip duruyordu. Bende Çanakkale'deki akrabalardan nasıl yapıldığını öğrenip kayınpederime yapayım dedim. Öğrenince de bu kadar kolaymıymış demedim değil. Ama içinde 2 kg ya yakın sebze olunca o kadar lezzetli oluyorki. Hem de inanılmaz sağlıklı. Bayramiçte bunu ısırgan, pazı, ıspanak ve karışık otlarla yapıyorlarmış ama ben ıspanak ve pazı bulabildiğim için onları karıştırıp yaptım. Çocuklarınız içinde sık sık yapabilirsiniz bence. Benim Mira'm hapur hupur yedi koca bir dilimi:)


MALZEMELER

1 kg ıspanak
1 kg pazı
2 yufka
3 kuru soğan yada bir demet taze soğan
Tuz
Karabiber
Kırmızıbiber
4 çorba kaşığı un
Su

HAZIRLANIŞI

Büyük dikdörtgen borcamımızı yağlayıp iki kat olacak şekilde yufkamızı yayalım. Ispanak ve pazıları sirkeli suda bekletip güzelce yıkayıp yemeklik doğrayalım. Soğanları doğrayıp zeytinyağında kavuralım. pazı ve ıspanakları ekleyip karıştırarak suyunu salana kadar yaklaşık 8-10 dakika pişirelim. Baharat ve tuzunu ekleyip ocaktan alıp ılınana kadar bekletelim. Soğuyan ıspanaklı pazılı karışımı yufkamızın üzerine yayalım. Bir kasede unu azar azar su ekleyerek çırpalım. Boza kıvamına gelene kadar su ekleyelim. Unlu karışımı ıspanakların üzerine ister gelişigüzel aralıklı olarak ister benim gibi kare dilimler halinde olacak şekilde dökelim. 180 derece fırında üzeri kızarana kadar pişirelim. Yoğurtla beraber servis yapalım. Afiyet olsun.
 

Posted via Blogaway

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder