28 Eylül 2013 Cumartesi

Köfteli Tarhana Çorbası

Kızım Mira 13 aylık oldu ama et yedirmek pek mümkün olmuyor. Bende çorbalara köfte ekleyerek yedirmeyi deniyorum. Tarhana çorbasına eklediğim köfteleri çok beğendiği için bloga eklemeliyim dedim.

MALZEMELER

4 kaşık ev tarhanası
4 su bardağı su
2 diş sarımsak
Yarım kaşık salça
200 gr kıyma
Kimyon
Su
Muskat
Zeytinyağı
Ben daha faydalı olsun diye birer çorba kaşığı kinoa ve ruşeyn de ekliyorum ama opsiyonel tabi

HAZIRLANIŞI

Tencereye zeytinyağını koyalım. Sarımsakları ince ince doğrayığ tencerede hafif pişirelim. Salça ekleyip kavuralım ve suyumuzu ekleyelim. Tarhanamızı ekleyelim. Tuzumuzu ve muskatı da ekleyip kaynayana kadar karıştıralım. Ruşeyni ve yıkayıp suda beklettiğimiz kinoları ekleyelim. Kıymayı kimyon ve tuzla karıştırıp minik köfteler yapalım. Kaynayan çorbaya köfteleri atıp köfteler pişene kadar pişirelim. Piştikten sonra servis sırasında limon ekleyebilirsiniz. Benim kızım limonlu tercih ediyor. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder